Nytt tänkande!

Är sjuk idag så jag hade tänkt att skriva om sök dagen igår men har inte riktigt haft ork och just nu känner jag inte för det. Har ju inte änns nämt nånting om att det var en liten sök dag igår på brukshundklubben. Ulrika hade ang. en dag så man fick prova på sök. Det verkar jätte roligt och jag tror vi ska träna det lite smått och ge oss in i brukset på allvar i slutet av lydnaden… om det nånsin kommer bli något slut av lydnaden men iallafall om något år när vi kommit en bit på vägen. Nu lät det nästan som att jag längtar tills vi slutar med lydnaden men det kommer nog aldrig hända för det är ju lydnad som står högst upp på min ”roligast” – lista.

Har iallafall sedan efter tävlingen i lördags tänkt lite. Nu i vinter kommer vi inte tävla nånting i lydnaden utan bara träna, träna och träna och starta i tvåan igen sen i vår. Blir antagligen i slutet av april i sveg, runt den 19-20 april. Ska som sagt bara träna i vinter. Känner att jag måste börja använda klickern för det är en riktigt finulig grej det som är suverän. Måste nog träna in den först så han förstår vad den betyder då den inte används på huuur länge som helst. Känner mig riktigt taggad att börja träningen men nu kommer vi vila tills på torsdag, då blir det träff på brukshundklubben för att träna med masssor av hundar och människor.

Idag när jag var hemma kände jag att jag var tvungen att gå ut lite så då fick hundarna följa med ut på gården och bli fotade. Bjuder på några bilder. Kommer fixa alla bilder i ett album sen.. om ni bara visste vart? 😉 (ni kommer nog förstå varför jag säger så inom en snar framtid)

IMG_4177

IMG_4245

IMG_4209

Detta inlägg publicerades i Allt & Inget. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar