Träningskväll.

(Konstig stil idag men jag vet inte hur man får bort det till vanlig stil!!)Idag var det träning kl sex i sveg. Det var nästan alla som tränade i träningsgruppen i vintras plus någon till som vi inte har en aning om vem det är. Mamma lämnade av mig och Malte och hon åkte till Tina för att prata, prata och prata (;. Vi tränade på som vanligt och ända sedan tävlingen i lördags har han haft mer fart i rörelserna, allt verkar så mycket roligare för honom. Trodde ju att mamma, Tina och Ace skulle komma och gå förbi oss som störning men dom kom aldrig. Jag började iallafall gå hem till dom och när jag nästan är framme på gården deras möts jag av dom, då var dom på väg till brukshunklubben. Vi gick tillbaka till klubben så hundarna skulle få springa lite och på vägen dit tränade jag att gå fot med Malte, inte hela biten men stor del av den och han ville hela tiden göra rätt men ville lika mycket springa till Ace. Det var nog jättebra träning för honom för guuud vad han häsade sen när vi släppte dom. Sen verkar det som att Malte är väldigt dålig i magen. På väg hem till Tina, Marren och Ace sket han två gånger, löst och sen när Malte och Ace fick springa blev det tre eller fyra gånger till och jag är 99% säker att det också var löst. Han har varit lös förut också några gånger och undtar jag om det är det nya maten? Dagen träning:

Platsliggningen gick jätte bra… som vanligt. Jack’N och Siri som också låg platsen med Malte var väldigt bra störning. Jack’N kunde inte låta bli att gå till Siri och snusa på henne. Sen var det ju fullt med andra människor som tränade omkring på samma gång. När Jack’N och Siri hade roligt låg Malte snällt kvar och fick masssor med beröm.

Fria följet gick väl som vanligt. Han var lite extra glad idag och kom lite för långt fram ibland men det tillät jag den här gången. Är JÄÄÄÄTTTTTTE nöjd med dagens fritt följ. Perfekta sittanden och bra ögonkontakt. Jätte nöjd för såhär bra brukar det inte gå.

Rutan har vi börjat om på… igen! Använder fortfarande blompinnen i mitten av rutan och han bara ääälskar att springa in i rutan. Har ju börjat använda klickern nu och klickar medans han springer. Han brukar ju stanna väldigt ofta innan han kommit in i rutan. Kommer fortsätta på samma sätt ett tag framöver och vi får se om det blir nånting. Tänkte fråga Ulrika om hon hade något tips men han aldrig fråga henne men det blir nog nästa gång.

Inkallning m ställande gick Inte bra den här gången. Han var bara inne på att komma till mig idag och ville inte alls stanna. Han har alltid fixat detta moment perfekt men inte idag. Han började att trava och stannade bara i några sekunder och sen börja springa in till mig igen… så ingen tvärnit idag inte.

… det var det vi tränade på idag, med myyycket klickar!

Detta inlägg publicerades i Allt & Inget. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar