Valpar

Tiden kommer gå såååå sakta

Om jag håller på som jag gör nu kommer tiden gå riktigt sakta. Sitter och kikar på valparna lite då och då.. jag kommer ju knappast se någon växtskillnad. Men man kan ju inte slita blicken från dom så. Det är ju egentligen inte så mycket att se när dom är såhär små men, men. Har bestämt mig nu för att inte kika på valparna förnst i helgen.. hur jag nu ska lyckas med det vet jag inte men jag måste ju försöka, haha 🙂

Bella med sina valpar, 3 dygn gamla

 

n

Låt mig presentera..

.. Klippforsens Tiara (Bella). En Breton tik som födde sex små valpar den 28 februari, 5 hanar och 1 tik. Pappa har länge tänkt skaffa en Breton men har inte riktigt tagit tag i att leta eller haft tid heller. Han fick ett mejl av en som heter Anders, som pappa jagar med, med tips om Breton valpar som skulle födas i slutet av februari. Har besökt kennelns hemsida huur många gånger den sista veckan i februari och sista dagen i februari ringer Teddy, Bellas husse, till pappa och berättar att Bella fått sex valpar. Idag har vi fått inloggningsuppgifter av Teddy till en sida som visar film på Bella och valparna Live, han har satt en webcam vid valplådan så man kan avnjuta valparna och Bella på datorskärmen. Har suttit hela kvällen och kikat lite då och då och man kan ju inget annat än lee stort. Pappa till valparna är Suhlegan Arrak.

Nu är det bara att se till att tiden går fort, fort, fort tills dom blir åtta veckor.

Här är mamma Bella (J Klippforsens Tiara)

Här är Bella på jakt, stående fågelhund!

Här är pappa Arrak (J Suhlegan Arrak)

Pappa Arrak är även han en duktig jakthund, här visar han upp sin apporteringsförmåga!

Full fart på pappa Arrak!

Har även hunnit med att printa några bilder på valparna:

Detta inlägg publicerades i 1. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar